M. Dirección de Personas
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Browsing M. Dirección de Personas by Subject "Aptitud de mando"
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Item Definición de la estrategia de posicionamiento de la marca empleador para la atracción de talento joven en una entidad financiera en Perú(Universidad del Pacífico, 2024-09) Bocanegra Hopkins, Alfredo Eduardo; Otiniano Carbonell, Martín CarlosThis consultancy aims to define an employer branding strategy for BBVA bank in its Peru franchise, with the goal of sustainably attracting profiles from the so-called ‘Generation Z’ over the coming years. This will provide a competitive advantage over other major companies in the financial sector by securing talent that adds value to the organization, resulting from an increase in applications for entry-level positions. The research seeks to identify the most attractive variables for the defined segment within the current employee value proposition offered by this organization. Through a communication plan that includes both digital channel efforts and in-person actions, the positioning of the bank will be emphasized based on these variables. Quantitative tools will be used to determine the preferred variables for this segment when considering joining an organization. Additionally, in-depth interviews with human resources experts will be conducted to validate the results and select the value proposition that best fits the ‘Generation Z’ segment. Then, the positioning strategy will be defined, detailing the channels to reach the target audience and how the success of the execution will be measured. The final deliverable will be the employer branding strategy that the company can use as a starting point, while allowing for future optimization and strengthening in later phases following the tracking of results. In an economic context with short- and medium-term uncertainties, where the financial system is being impacted by the increase in bank provisions, attracting suitable profiles and ensuring a steady flow of talent into the organization may bring different perspectives to face the challenges that this sector will encounter in the coming years.Item Habilidades gerenciales que demandan las empresas en el Perú: un análisis comparativo(Universidad del Pacífico, 2015) Aparicio Valdez, Mónica Rocío; Medina Caicay, Jessica; Farber Fuks, VaninaEsta investigación busca determinar, basada en la opinión y percepción de decisores y expertos en RR.HH., cuáles son las habilidades que demandan las empresas en el Perú a nivel gerencial para su óptimo desempeño, realizando un análisis de las diferencias existentes según sector empresarial y tamaño de empresa. Con tal finalidad, se analizó la literatura relevante relacionada con las habilidades de gestión ejecutiva; asimismo, se realizaron entrevistas personalizadas a expertos trabajando con la Metodología Q (gerentes generales, gerentes y especialistas en RR.HH.) para conocer cuáles son sus percepciones en relación con las habilidades que consideran más y menos importantes para los gerentes, teniendo en cuenta las exigencias del mercado y las necesidades actuales y futuras de su organización. De esta manera, la Metodología Q hizo posible realizar un análisis basada en las percepciones y opinión de los entrevistados que se generan a partir de su conocimiento y experiencia.